tekerlekli sandalye

SEO Analizi Yaparak Google’da Sıralama Almak

SEO Analizi Yaparak Google’da Sıralama Almak Haber

Arama motorları karşısında web sitesinin hangi durumda olduğu size gösteren yöntemlerin başında SEO analizleri gelir. SEO analizi yaparak Google’da sıralama almak oldukça kolaydır.  Fakat burada SEO’nun ne olduğu ne gibi ölçütleri barındırdığı ve analizinin nasıl gerçekleştiği iyi bilinmelidir. SEO kısaltmasının açılımı ‘Search Engine Optimization’dır ve bu da ‘Arama Motoru Optimizasyonu’ şeklinde dilimizde karşılığını bulur. Google, günümüzde sıklıkla kullanılan arama motorlarından biridir. Google’ın arama politikalarına uygun bir site hazırlamak ve yapılan çalışmaların SEO analizi yaparak Google’da sıralama almak konusunda yardımcı olup olmadığını test etmek size maksimum faydayı getirecektir.

SEO Analizi

SEO analizi, sitenizin arama motorlarına uyumluluğunun değerlendirildiği ve bununla birlikte kullanıcı deneyiminin iyileştirildiği bir analiz yöntemidir. SEO ölçütleri gerekli iyileştirmelerin nerelerde yapılması gerektiğini gösteren bir harita konumundadır ve sitenizin erişilebilirliğini arttırma da yardımcıdır. SEO analizi düzenli iyileştirmeler ile diğer siteler arasında ön plana çıkmanız için yapılır. Düzenli olarak SEO analizi gereklidir. Çünkü SEO analizi, yenilikleri takip edilerek gerçekleştirildiğinde sizi hayal kırıklığına uğratmayacak bir yöntemdir. Güncel olarak SEO analizi yaparak Google’da sıralama almak nihai sonuçtur. Her yapılan SEO analizinde algoritma değişiklikleri göz önünde tutulur. Bu durum sizin geri plana düşmenizi engeller.

SEO Analizi Nasıl Yapılır

SEO Analizi Nasıl Yapılır?

SEO analizi yapılırken site içi (On Page SEO) ve site dışı SEO analizlerine dikkat etmek SEO analizi yaparak Google’da sıralamak almak için önemli bir husustur.

Site içi analiz gerçekleştirilirken:

  • Doğru meta açıklama,
  • Doğru URL yapısı,
  • Metin içeriklerinin okunurluğu için iyileştirmeler,
  • İç bağlantıların kullanımı,
  • Bağlantı kullanımında kırık bağlantılardan kaçınma,
  • Optimize edilmiş görsel kullanımı,
  • Sitenin donanımsal özellikleri gibi durumlar göz önünde bulundurulur.

Site dışı SEO analizinde ise (Off-Page SEO) bağlantıların niteliği, niceliği yöneldiği alanlar önemlidir. Referans linkler ve backlinkler site dışı analizde incelenir. Bu kriterlere dikkat edip SEO analizi yaparak Google’da sıralama almak ve sitenizin görünürlüğü arttırmak oldukça kolaydır. SEO analizi için bu ölçütleri tek tek göz önünde bulundurarak herkes kendi analizini gerçekleştirebilir. Ya da daha net ve kısa sürede sonuçlar için SEO analiz araçları kullanılabilir.

SEO Analiz Araçları

Ücretli veya ücretsiz seçenekleri ile SEO analizi yaparak Google’da sıralama almak adına bize yardımcı olan pek çok analiz araçları bulunur. Sitenizin kontrolleri için:

  • Google Search Console (ücretsiz),
  • HubSpot Website Grader (ücretsiz),
  • HubSpot SEO Marketing Software (ücretli),
  • Ahrefs SEO aracı (ücretli),
  • UpCity Free SEO Report Card (ücretsiz),
  • SEMrush SEO aracı (ücretli),
  • Seolyzer (ücretsiz),
  • Bing Webmaster (ücretsiz),
  • Google Trends (ücretsiz),
  • SEObility (ücretsiz),
  • SEOQuake Analiz Eklentisi (ücretsiz),
  • Screaming Frog SEO aracı (ücretli),
  • Remove’em (ücretli),
  • Moz Pro (ücretli),
  • KWFinder (ücretli),
  • BuzzStream (ücretli) gibi farklı farklı amaçlara hizmet eden araçlar analiz sürecinde kullanılabilir.

SEO Analiz Araçlarının Artısı Nedir?

SEO analiz araçları, manuel kontrollere göre SEO analizi yaparak Google’da sıralama almak için size daha pratik ve sağlıklı sonuçlar verebilir. Manuel hesaplamalarda göz ardı edilebilecek rakip analizini bu araçlar sizin için değerlendirir. Araçlardan bazıları rakip analizinde ve böylece rekabet açısından ön plana çıkmanızda ipucu olacak raporlamalar sağlar. Anahtar kelime seçimlerinde kullanıcıların seçimlerini ön plana alır. Bunları yaparken zamanınızın büyük bölümünü size ayırır. SEO analiz araçları verileri daha düzgün şekilde tarafınıza sunar.

SEO Uyumlu Makale

SEO Uyumlu Makale

Tanıtım ya da ticari amaçlarla oluşturulan pek çok sitede yazı formatında sunulan içerikler büyük yer kaplar. Bu yazıların yazımında SEO uyumlu makale kurallarının dikkate alınması içeriklerinizin ziyaretçilerin tercihleri karşısında güçlü görünmesini sağlar.

SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır?

SEO dostu makale yazmak için belirli kriterler bulunur. Bu kriterler yazımızın arama motorları sıralamasında yükselebilmesi için bize yardımcı olur. SEO kriterlerine uyum sağladığımız ölçüde makalemizin SEO uyumlu makale olma oranı yükselir. Bu kriterleri kısa başlıklar ile özetlemeden önce yazımızda kullandığımız dilin kurallarına uygun bir yazımın tercih edilmesi gerektiği söylenebilir.

SEO Uyumlu Makalede İçerik Seçimi

SEO uyumlu makalede içerik seçiminde özgünlük en önemli adımlardan biri olarak karşımıza çıkar. SEO analizi yaparak Google’da sıralama almak istendiğinde öncelikle içeriklerin özgünlüğü kontrol edilmelidir. Makaleye özgünlük kazandırma, benzer içeriklerin iyi bir şekilde analiz edilmesini gerektirir. Yazımızın diğer yazıların kopyası tarzında olmaması gerekir. Özgünlüğün yanı sıra SEO uyumlu bir makalede konunun bütünlüğünün iyi kurulması beklenir. Yazımızın arama motorlarına uygun optimize edilmesinde anlamsal bütünlüğün iyileştirilmesi önemlidir.

SEO Uyumlu Makalede Anahtar Kelimeler

SEO uyumlu makalede olmazsa olmaz şeylerden biri elbette ki anahtar kelimelerdir. Konumuzla en alakalı olan kelimelerin seçiminde belirli stratejilerin izlenmesi anahtar kelime seçiminde bize yardımcı olur. Keywordtool.io, ubersuggest gibi siteler bu işi kolaylaştırır. Makalemize uygun kelimelerin belirli oranda (% 2) yazımızda olması beklenir. Fakat bu kelimelerin kullanılmasında yapay bir dile başvurmamak şarttır. SEO analizi yaparak Google’da sıralama almak istendiğinde anahtar kelimeler ağırlıklı olarak dikkat edilen durumlardandır.

SEO Uyumlu Makalede Başlıklar

SEO uyumlu makalede özgünlük ve bütünlük yakalandıktan sonra bahsedilecek konuların kendi içerisinde bir gruplandırılmaya ihtiyacı vardır. Bu şekilde okuyucunun yazının durağanlığından olumsuz olarak etkilenmemesi beklenir. Bu başlıklar (H1, H2, H3, H4, H5 ve H6) içerik ile uyumlu olacak şekilde seçilmeli ve biçimlendirilmelidir. SEO analizi yaparak Google’da sıralama almak için önemli kaidelerden biri bu bölümde başlıklar halinde özellikleri verilen SEO uyumlu makalelerin sitenizde yer almasıdır.

SEO Uyumlu Makalenin Önemi

Web siteleri yazılı ve görsel unsurları bize düzenli bir şekilde sunar. Sitelerimizde, yazılı unsurlar kendilerine oldukça fazla yer edinirler. SEO uyumlu makalenin önemi bu açıdan epey fazladır. SEO’nun dikkat etmiş olduğu unsurlardan öncelikli olanlardan biri, SEO uyumlu makale oluşturmaktadır. Bu durum sitenizin trafiğine doğrudan etki edecektir. Bu sebepten dolayı doğru tekniklerle SEO uyumlu metinler yazmak önemlidir.

İçeriği Oyla