Dijital pazarlamayı öğrenmek ister misiniz?
Pekâlâ, dijital pazarlamanın temellerine ve hatta gelişmiş taktiklere geçmeden önce, önce dijital pazarlamanın ne olduğuna bakalım.
Bu şekilde, adım adım stratejilere dalmadan önce aynı sayfada olacağız.
Dijital Pazarlama Nedir?
Dijital pazarlama, sosyal medya, SEO, e-posta ve mobil uygulamalar gibi kanallar aracılığıyla ürün ve hizmet satma eylemidir. Temel olarak, dijital pazarlama, elektronik cihazları içeren herhangi bir pazarlama şeklidir.
Çevrimiçi ve çevrimdışı yapılabilir ve aslında her iki tür de çok yönlü bir dijital pazarlama stratejisi için önemlidir.
Dijital Pazarlama Neden Önemlidir?
Reklam panolarını hatırlıyor musunuz? Yaparım.
California’da küçük bir çocukken arabamızın arka koltuğundaki deneyimlerim çoğunlukla “Anne, ne zaman oradayız?” arasında gidip gelirdi. ve “Ah, bak, McDonald’s, gidebilir miyiz?” ne zaman o 10 metrelik reklam panolarından biri yol kenarında çıksa.
Hintli ebeveynlerle büyüdüğümüzde, bunların her ikisinin de cevabı çoğu zaman aynı olurdu: “henüz değil”.
Bazen büyük markalar, Audi ve BMW arasında olduğu gibi, epey gülen bir reklam panosu savaşı bile başlatırdı:
2015’te bir ton müşterim hala billboard reklamlarına yüz milyonlarca dolar harcadı.
Ne yazık ki ya da neyse ki, reklam panosu reklamcılığı çoğunlukla öldü.
Bunu şu şekilde düşünün: Google ve Facebook, daha fazla göz küresini kontrol ettikleri için herhangi bir geleneksel medya şirketinden daha fazla gelir elde ediyor. Bu nedenle dijital pazarlama önemlidir; dikkatin olduğu yerdir.
Çevrimiçi Dijital Pazarlama Özeti
Dijital pazarlamanın 2 ana direği çevrimiçi pazarlama ve çevrimdışı pazarlamadır . Bununla birlikte, çevrimiçi pazarlama hakkında ayrı bir kılavuzda konuşacağım için, burada tamlık adına yalnızca çevrimiçi pazarlamanın farklı alanlarından bahsedeceğim.
Çevrimiçi pazarlamanın 7 büyük kategorisi şunlardır:
- Arama motoru optimizasyonu (SEO)
- Arama motoru pazarlaması (SEM)
- İçerik pazarlama
- Sosyal Medya Pazarlaması (SMM)
- Tıklama başına ödeme reklamcılığı (PPC)
- Bağlı pazarlama
- Eposta pazarlama
Dijital Pazarlamaya Giriş
Dört büyük dijital pazarlama kategorisi vardır: gelişmiş çevrimdışı pazarlama, radyo pazarlaması, televizyon pazarlaması ve telefon pazarlaması.
Gelişmiş çevrimdışı pazarlama, tamamen çevrimdışı olan ancak elektronik cihazlarla geliştirilmiş bir pazarlama biçimidir.
Örneğin, restoranınız müşterilerinizin siparişlerini oluşturmaları için iPad kullanıyorsa, bu elektronik cihazla, örneğin Tayland yemeği yemenin çevrimdışı deneyimi daha iyi hale gelir.
İnsanlar on yıllardır pazarlamalarını geliştirmek için dijital medyayı kullanıyorlar (göreceğiniz gibi, yalnızca hangi yollarla olduğunu unuttunuz).
Ardından, radyo pazarlaması var. Bir daha can sıkıcı, aşırı hevesli bir araba satıcısının reklamının her kelimesini bağırdığını duyduğunuzda, Bay Marconi’ye teşekkür edin.
Elbette televizyon pazarlamasını da unutamayız. TV reklamları yarım yüzyıldan fazla bir süredir var (ve 1953’ten beri ülke çapında renkli olarak da; evet, renkli TV’den önce bir zaman vardı).
Son olarak, kuşkusuz birçok başarısızlık, çöküş ve başarısızlıkla birlikte çevrimdışı pazarlamanın en büyük ve en hızlı büyüyen alanı: telefonla pazarlama.
Gelişmiş Çevrimdışı Pazarlama
Arizona çölünde bir yerde bir reklam panosu ile New York’un Times Meydanı’ndaki bir reklam panosu arasındaki fark nedir?
Boyut? Ürün?
3 harf: LED. Işık yayan diyotlar.
Times Meydanı’ndaki tüm reklam panoları elektronik!
Dijital pazarlama, dijital kanallar aracılığıyla sunulan reklamlardır.
Sosyal medya, mobil uygulamalar, e-posta, web uygulamaları, arama motorları, web siteleri veya herhangi bir yeni dijital kanal gibi kanallar.
Google ve Facebook, daha fazla göz küresini kontrol ettikleri için herhangi bir geleneksel medya şirketinden daha fazla gelir elde ediyor.
Bu yüzden dijital pazarlama önemlidir, dikkatin orada olmasıdır.
Arama motorları, sosyal medya, bloglar, çevrimiçi reklamlar, bağlı kuruluş pazarlaması, e-postalar ve mobil uygulamalar.